Elin Lundgren Anderberg

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2016

Men det får gå ändå...

Av Elin Lundgren Anderberg - 29 augusti 2016 21:56

 

Min dag:

 


Nu när jag är arbetslös och går på inrigning så finns det inget annat att göra än att vänta, vänta på att någon ska ringa och säga att de vill ha en. Detta eviga väntandet..

 

Aja.. Jag går upp 05:30 varje morgon för att se till om Vikarieförmedlingen ringer, så innan de ringer har jag hunnit att rasta mina hundar, äta frukost och vaknat. För då kan jag bara packa min matlåda och ta på mig jobb kläderna och gå till jobbet.

Jag har börjat titta på nyhetsmorgon, så jag försöker ha ordning frukosten vid 6 tiden men idag hann jag inte kolla så länge förrän vikarieförmedligen ringde vid 20 över 7.

Så det va bara till att packa och klä på sig, för att sen gå.

 

Vikarieförmedligen ska faktiskt ha en eloge för dagens insats, så tidigt på morgonen brukar de aldrig höra av sig. Det brukar ungefär höra av sig när det är 10 minuter kvar innan  jobbet sk börja,  då får man nästan springa.

 

Jobbet idag gick faktiskt bra, när jag går på inrigning går jag alltid med en klump i magen till jobbet bara för att man vet aldrig vad för människor man har att göra med. Det finns 4 distrisk och jag har varit på allihopa flera gånger, men det är ju så vissa människor känner man mer för än andra och känner sig mer trygg med. 

När jag gick till jobbet idag fick jag en insulin-tur, vilket jag inte får ha.. Så vi fick byta brukare hit och dit, pyssla och pussla måste man kunna inom hemtjänsten annars går det aldrig ihop.

Så nervositeten kom smygande lite idag också, men jag visste nästan vilka alla brukare va men det är ändå lika nervöst varje gång när man ska till någon ny.

Man tänker lixom hur är den? vad har den för problem?  hur mycket insats behöver den här personen? Det är så sjukt mycket att tänka på, men det får gå ändå.

 

Efter jobbet åkte jag till min kära farmor och våra hundar lekte som vanligt. 

Sedan hade jag lovat pappa att jag skulle komma upp och rensa lite svamp eftersom jag ville ha några till ett par kvällsmackor. Då sa han: Om du ska ha några så får du rensa dom själv. Det gjorde jag gladligen! Svamp på rostad macka slår inget!!!

 

Och nu sitter jag här i min säng med datorn i min famn samnt har jag min älskling i telfonen, slutet på dagarna blir så sjukt mycket bättre när när jag pratar med honom <3

 

 

Godnatt / Elin L.A

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Lundgren Anderberg - 5 november 2017 15:31

Lämnar den här plattformen, nu mera hittar ni mig: nouw.com/elinla   Se you there. ...

Av Elin Lundgren Anderberg - 25 maj 2017 15:29

Hjo blev det denna lediga torsdag. Underbert att släppa hundarna hos framor igen.                     /Elin L.A.             ...

Av Elin Lundgren Anderberg - 15 januari 2017 20:34

  New in..   Jag har länge velat börja sminka mina ögon och prova på, så köpte mig en ögonskuggs palett från W7, sen har jag också länge velat haft en kaktus så jag köpte mig en liten men skulle velat haftg en stor.. Får väl ta med mig Rasmus o...

Av Elin Lundgren Anderberg - 8 januari 2017 21:25

  Ibland..   Har jag världens bästa pojkvän eller har jag världens bästa pojkvän?  Han överaskar mig alltid när jag minst anar det, när han var i göteborg kom han hem med den här underbara handkrämen från Victoria Secret. Jag älskar den! Ha...

Av Elin Lundgren Anderberg - 8 januari 2017 21:16

Min käraste & min morbror sov här inatt. Vi tog en underbar fika på njuta samt så köpte jag 4 fräscha & goda te sorter!! Hela helgen har varit grym, man behöver verkligen ha helgen ledig när man har varit med barn hela veckan dag ut och dag in, tur a...

Presentation


20 y/o
Välkommen till min blogg.
Jag har en passion för att skriva och fotografera, så det kommer min blogg handla om mest men självklart hur min vardag ser ut och vad jag gör om dagarna, mina åsikte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards