Elin Lundgren Anderberg

Alla inlägg under september 2016

Av Elin Lundgren Anderberg - 29 september 2016 21:55

Jag har blivit kallad fröken för närmsta dagarna nu under veckan och det känns så sjuuuuukt bra!
Jag har fått hur mycket beröm som helst för att jag både kan säga till barnen och vara "lek" läraren, om man säger så.

Barnen får mig att må bra så jag ser definitivt fram emot att komma igång med olika inlärningslekar, teatrar och få reda på annat i förskolans värld, jag har fullt med ideér hur barnen ska kunna utvecklas.

Jag älskar det och hoppas verkligen att jag kommer in på skolan till våren, håll alla tummar och tår för mig.

-Hoppas att min framtid kommer klarna upp ju längre tiden går.-

Av Elin Lundgren Anderberg - 28 september 2016 10:19


Jag fattar inte..

 

Jag är bokad för hela den här veckan delvis långa pass alla vardagar och mindre pass på helgen som kommer men alltså.. Vikarieförmedligen kan väl inte trycka in tider, ska man inte få tid och andas?

Nu var jag tvungen att säga nej till ett pass på bara 3 timmar men jag får ändå åmgest över sånt.. Jag jobbar redan 6-7 timmar idag? Ser dom inte det i sina papper, dom kan väl ta någon annan vikarie?

Jag jobbar från 12:00-17:30 idag, sen hade de velat att jag kör 18:30-21:30 och sedan upp 05:30 imorgon och köra ett 07:30- 16-15 pass nu får dom väl börja tänka lite?

 

Jag förstår att de behöver peronal men jag är väl inte den ändå på hela vikarieförmedligen i Hjo eller? Men nu ska vi inte vara sånna jag är jätte glad att jag har fått jobb för hela veckan, speciellt för att jag har fått på förskola och fritids ÄNTLIGEN.

Men det finns säkert någon där ute som vill ha det 3 timmars passet som inte redan har jobbat idag.

 

Man måste väl kunna få andas, iallafall lite.

 

/Elin L.A

Av Elin Lundgren Anderberg - 27 september 2016 07:03

Lite bilder från studenten en sån här underbar tisdag.
Jag som trodde att jag aldrig skulle klara att ta studenten.

Idag blir det jobb på förskolan för min del, så nu kör vi!
/ Elin L.A

Av Elin Lundgren Anderberg - 25 september 2016 19:12

 

Det är så himla mycket som jag vill göra..

 

 

Jag vill ut och resa, skaffa bostad, flytta, internet shoppa massor, börja läsa, börja träna. Så mycket och så lite tid känns det som.. Hur ska jag få in allt i min vardag? 

Men den största frågan är nog, ska jag jobba imorgon? Det hade gjort min vardag tusen gånger lättare, att veta när man ska börja, om man ska börja och när man ska sluta.

 

Ett vikariat på en förskola någonstans i Hjo fram till Jan-Feb hade varit min högsta önskan just nu meeeen.. De finns det inga och eftersom de inte ringer in mig så ofta på fritids och dagis verksamheterna så får det bli hemtjänsten..

Nu har jag iallafall sökt olika jobb i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsoborg och Tidaholm vi får la se vart det bär av.

 

Men just nu är jag väldigt taggad på livet och vill bara ha min lön sedan hitta på något roligt med min älskade, vi firar snart 11 månader.

Tiden går så sjukt fort, han gör mitt liv till de bästa, fan vad jag älskar honom och de säger ju att tiden går fort när man har roligt.

Han & Jag.

 

   

 

/Elin L.A

 

 

 

 

 


Av Elin Lundgren Anderberg - 18 september 2016 17:21

 

 

Min helg.

 

 

Ja eftersom jag har varit sjuk nästan hela veckan så har jag kanppt jobbat..

Får typ ångest bara jag tänker på det.

Redan i torsdags åkte jag till Rasmus, för jag kände att man måste väl få leva lite också känner mig så instängd och inramad när jag står som inrigare..

 

På torsdagen gick vi ut och åt asiatisk mat eftersom svärfar fyllde år, det var så underbart gott!! Fredagen blev de lite fest för honom, jag fick tyvärr åka hem senare på kvällen för ett 07:00-14:00 pass väntade på mig på lördagen.

 

Sedan idag Söndag stod jag på inrigning, jag gick upp 05:25  som jag gör varje morgon, ut med hundarna och äter min frukost ihopp om att någon ska ringa och ger mig lite timmar, men icke sa nicke.

Men jag kröp tillbaka i sängen med min älskade och tog lite sovmorgon, vi åt och sen gick vi till farmor en sväng, där vi lekte och trixade med hundarna. 

Jag fick en sådan fin bild på mina hjärtan<3

Har inte gjort så mycket nu men de finns en del att göra om man vill.

 

Imorgon ska jag iallafall upp som vanligt och kolla om någon vill ha mig, men de är faktiskt lite skönt för jag är bokad iallafall 1 tid den här veckan. Om de inte ringer vet jag vad jag ska göra iallafall och det är att städa! Vår damsugare har nämligen gått sönder sen 2 veckor tillbaka.. men nu har vi fått en ny och jävlar vad det ska damsugas i var ända liten vrå!!

 

 

 

/ Elin L.A

Av Elin Lundgren Anderberg - 14 september 2016 11:21


Lite om mig, 20 snabba.

 

 

 

Hur gammal är du?

- 19, fyller 20 i mars.

 

 

När vaknade du idag?

- 05:25 rigde larmet..

 

 

Vad åt du till frukost?

- Två rostade limpskivor och ett glas varmchoklad.

 

 

Nämn tre saker man kanske inte vet om dig:

 

1. Jag älskar att mys och gosa, helst sitter på folk när jag är extra mysig. De som står mig närmast vet vad jag pratar om, jag försöker håll på min kramar, mitt tjöt men det är svårt. Jag vill inte kväva min känslor men jag förstår om det ibland blir för mycket.

 

2. Jag för lätt att planera saker utan att säga till dem jag är med och det uppstår alltid en konversation om: Det där har du inte sagt till mig. När jag själv tycker att sakerna är så självklara, för i mitt huvud har jag redan planerat men glömt säga det vidare.

 

3. Jag är en väldigt pidant människa eller ja jag har blivit det på sista tiden, jag vill ha ordning och reda, alla saker har sin plats.

 

 

Vad gällande ditt utseende är du mest och minst nöjd över?

- Ja, det är faktiskt mina ögon jag hatar att jag ser så fruktansvärt dåligt och att mina ögon är så hemskt små, jag får ofta kommentarer på att de är så små. Det bästa med min utseende är mitt hår eller min näsa.

 

 

Vad har du gjort idag?

- Jag har diskat, tvättat, utfört 2 cykel pass med mina hundar, varit hos min farmor och nu bär det snart emot jobb.

 

Vilken film såg du senast?

- Det var Beck - Sista dagen, rekommenderar till alla där ute. Dreamfilm is the shit ibland.

 

 

Är du besatt av någoting?

- Choklad och uppmärksamhet skulle jag vilja säga, jag kräver ibland mycket uppmärksamhet och vill kela & mysa. Pratar mycket, tänker mycket och då vill jag ha en som ger mig uppmärksamhet och faktiskt lyssnar på mig.

 

 

Bskriv platsen du befinner dig på just nu: 

- I en 5:a i lilla Hjo, vid köksbordet.

 

 

Vad lyssnar du på just nu?

- En podd som heter: Handen på hjärtat ( Rekommenderas )

 

 

Hur går du helst klädd?

- Jag skulle faktiskt vilja säga att de beror på vilket humör jag är på. Om det är bra väder så en utav mina klänningar eller ett par svarta byxor och en snygg topp, om det är en slapp dag skulle jag kunna bo i mina Addidas byxor och en hoodie.

 

 

Är du morgon eller kvällsmänniska?

- En solklar morgonmänniska.

 

 

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

- Lätt bild och form.

 

 

Vad köpte du senast?

- Massor med mat och gott från ICA.

 

 

Vad har du i dina fickor?

- Hörlurar och ett par nyklar.

 

 

Vilken är din favoritaffär?

- H&M, ginatricot är dom jag kommer på nu iallafall, jag brukar bara gå in i någon butik och kolla om de finns något snyggt. Har direkt ingen favorit affär.

 

 

Vilka smeknamn har du haft?

- Gurkan, plutten, pocahontas.

 

 

Vilka är dina största svagheter?

- Kyssar på halsen, jobb och om någon skulle svika mig eller vara otrogen, då skulle jag känna mig som den minsta och mest värdelösa människan på jorden.

 

/Elin L.A

 

 

Av Elin Lundgren Anderberg - 14 september 2016 07:58

 

Jag tänker för mycket...

 

 

Jag har kommit till den fasen att jag vet inte vad jag ska göra, vilka jobb ska jag söka? Ska jag söka jobb? Vill jag bo hemma? Ska jag flytta? Hur kommer min framtid se ut?

Jag måste skaffa mig en hobby... När jag har tid och när jag inte jobbar, efterom jag tänker alldelse för mycket på allt..

 

Tiden bara flyger iväg, imorgon ska jag äntligen söka till skolan men jag vill ha svar direkt på om jag kommer in eller inte. Jag vill inte ha det som jag har de nu, inringare som inte ens kan planera sin dag... fan alltså men så här kanske det är för alla ibörjan eller?

14 arbetsgivare har iallafall kollat på min sida på arbetsförmedligen, det är la det ända possetivta just nu.

Har jobb idag 12-16:30 på hemtjänsten och sedan ska jag fort i väg till varola eftersom familjeföretaget har auktion.

 

Just nu känns det bara som jag vill bort i från bostaden, bort från Sverige och bara åka någonstans med min älskade men för vilka pengar då? Fuck.

 

Jag har så många funderigar och tankar, starta youtube kanal kanske? men vad ska man filma med då? Hur redegerar man? Jag är ju inte ens teknisk av mig.. 

Just nu vill jag bara läsa, bli kallad fröken och planera framtiden med han jag tycker om men de är svårt.

 

 

Men mitt i all vardagsstress och problem, glöm inte av vem du är och vad du står för.

Trevlig onsdag allihopa. 

 

 


Keep smiling. / Elin L.A

Av Elin Lundgren Anderberg - 12 september 2016 12:47

Att bli vuxen..

 

Det här med att bli vuxen de är verkligen inte lätt, mera ansvar och allting får man göra själv annars händer det inget alls. 

Nu känner jag att jag vill tillbaka till skolan, jag hoppas verkligen att jag kommer in på det programmet jag vill.

 

Just nu sitter jag i telefon kö till A-kassa för att kunna få stämlpa de dagar jag inte får något jobb men det har tydligen uppstått något krångel så de är självklart tvunget att redas ut. Göra detta på en måndag med en täppt och hostig Elin kanske inte är de bästa, men vad annars ska man göra när man är sjuk?

 

På torsdag smäller det då ska jag söka in och då hoppas vi på att  jag får någon framtid jag också.

Jag längtar tills att blir kallad fröken på heltid, att få en fast anställning och skaffa bostad med mannen i mitt liv, men först måste jag komma in.. 

Denna lång väntan.. Hatar att vara arbetslös.

 

 

/ Elin L.A  

 

 

 

 

 


Presentation


20 y/o
Välkommen till min blogg.
Jag har en passion för att skriva och fotografera, så det kommer min blogg handla om mest men självklart hur min vardag ser ut och vad jag gör om dagarna, mina åsikte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards