Elin Lundgren Anderberg

Alla inlägg under augusti 2016

Av Elin Lundgren Anderberg - 29 augusti 2016 21:56

 

Min dag:

 


Nu när jag är arbetslös och går på inrigning så finns det inget annat att göra än att vänta, vänta på att någon ska ringa och säga att de vill ha en. Detta eviga väntandet..

 

Aja.. Jag går upp 05:30 varje morgon för att se till om Vikarieförmedlingen ringer, så innan de ringer har jag hunnit att rasta mina hundar, äta frukost och vaknat. För då kan jag bara packa min matlåda och ta på mig jobb kläderna och gå till jobbet.

Jag har börjat titta på nyhetsmorgon, så jag försöker ha ordning frukosten vid 6 tiden men idag hann jag inte kolla så länge förrän vikarieförmedligen ringde vid 20 över 7.

Så det va bara till att packa och klä på sig, för att sen gå.

 

Vikarieförmedligen ska faktiskt ha en eloge för dagens insats, så tidigt på morgonen brukar de aldrig höra av sig. Det brukar ungefär höra av sig när det är 10 minuter kvar innan  jobbet sk börja,  då får man nästan springa.

 

Jobbet idag gick faktiskt bra, när jag går på inrigning går jag alltid med en klump i magen till jobbet bara för att man vet aldrig vad för människor man har att göra med. Det finns 4 distrisk och jag har varit på allihopa flera gånger, men det är ju så vissa människor känner man mer för än andra och känner sig mer trygg med. 

När jag gick till jobbet idag fick jag en insulin-tur, vilket jag inte får ha.. Så vi fick byta brukare hit och dit, pyssla och pussla måste man kunna inom hemtjänsten annars går det aldrig ihop.

Så nervositeten kom smygande lite idag också, men jag visste nästan vilka alla brukare va men det är ändå lika nervöst varje gång när man ska till någon ny.

Man tänker lixom hur är den? vad har den för problem?  hur mycket insats behöver den här personen? Det är så sjukt mycket att tänka på, men det får gå ändå.

 

Efter jobbet åkte jag till min kära farmor och våra hundar lekte som vanligt. 

Sedan hade jag lovat pappa att jag skulle komma upp och rensa lite svamp eftersom jag ville ha några till ett par kvällsmackor. Då sa han: Om du ska ha några så får du rensa dom själv. Det gjorde jag gladligen! Svamp på rostad macka slår inget!!!

 

Och nu sitter jag här i min säng med datorn i min famn samnt har jag min älskling i telfonen, slutet på dagarna blir så sjukt mycket bättre när när jag pratar med honom <3

 

 

Godnatt / Elin L.A

 

 

Av Elin Lundgren Anderberg - 28 augusti 2016 21:19

Det var ju så att jag har skaffat en ny dator som jag skrev i det senaste inlägget, jag ville inte säga vad det var för en dator eftersom jag inte ens hade sagt det till min mamma.

 

Jag har införskaffat mig en MacBook Air, förhoppningsvis kommer jag in på förskolelärarprogrammet och då behöver jag en dator som klarar av mina förmodligen tunga arbeten och inte går sönder efter 1 år eller 2... Det fick kosta vad det kosta ville men nu har jag min drömdator som jag så länge har velat ha.

 

/Elin L.A

 

   

Av Elin Lundgren Anderberg - 27 augusti 2016 11:03

Hej och förlåt!

 

Jag har inte kunnat vara aktiv eftersom jag alltid använde min skoldator, men äntligen har jag köpt mig en alldeles egen!

 

Sååååå nu kan jag börja skriva och lägga upp här.

 

Detta har hänt, jag tog studenten och jag klarade mig igenom hela skiten! 

 

Jag vill tacka allt stöd som jag har fått från mina älskade klasskamrater som en del av er alltid har funnits där. Min familj har också varit ett otroligt stöd men den som förtjänar det största tacket är min underbara Rasmus<3

 

Efter studenten hoppade jag in i hemtjänasten som timvikarie, jag tror att det är en utav världens mest slitsamma jobb iallafall enligt min mening. Man får inprencip springa från ena stället till det andra, jobbet ska gå fort och du ska ändå hinna umngås och fråga hur de äldre mår samtidgt må bra i din egna själ. Jag har tyärr fått mycket skit från de äldre för att vissa av mina kollegor inte har gjort sitt riktigt innan mig, så jag i min tur har fått göra det dem skulle ha gjort och dessutom göra det jag ska göra. 

Men kollegorna är underbara och de flesta äldre också MEN tiden som vi inte har äter upp oss inifrån skulle jag vilja säga. Men det är bara min åsikt, en oerfaren timvikarie.

 

Efter dessa upplevelser har jag känt att jag defenetivt vill göra något annat men helt med människor, jag vill hjälpa och kunna finnas där, så nu har jag bestämt mig förskollärare here we come!

 

Så förhoppningsvis kommer jag in efter sökningarna från den 15 September till den 15 Oktober, det blir förskollärare - Distans - Lidköping. Men innan jag kastar in mig i allt läsande till hösten har jag tänkt mig att jag ska sattsa på att bli timvikarie som förskollärare så jag vet vad jag ger mig in på. Smart va? 

Så jag nu vet ni vart jag står i livet, vilka val jag har framför mig och förhoppningsvis 3 roliga läsår framför mig. 

Mer spännande kan det inte bli.

 

/Elin 

 

                 

Presentation


20 y/o
Välkommen till min blogg.
Jag har en passion för att skriva och fotografera, så det kommer min blogg handla om mest men självklart hur min vardag ser ut och vad jag gör om dagarna, mina åsikte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards