Elin Lundgren Anderberg

Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Elin Lundgren Anderberg - 4 mars 2016 11:45

Tatueringar:

 

Något som är väldigt populärt i dagens samhälle är de färgade eller de svart/vita bläcket under människornas olika hudar, alltså tatueringar.

Jag själv har två tatueringar och efter jag gjorde den första suktade jag bara efter mer men som det ser ut nu så stannar jag nog på två för tillfället, för jag är inte sånn som bara tatuerar utan att det ska betyda någoting. Så jag har inte hittat DEN speciella tredje tatueringen än.

 

Så jag tänkte visa mina tatueringar och vad/hur jag tänkte när jag valde dessa motiv.

Jag tänkte också betyg sätta från 1-10 hur ont dom gjorde och hur det kändes.

 

 

Fågelburen.

 

Denna tatueringen väntade jag på att få göra i 5 år, redan när jag var 13 bestämde jag mig för att detta skulle bli den första och så blev det.

Den symbolyserar mitt liv, jag har varit med om mycket och ibland har det inte varit så bra grejer.. tyvärr. Men även fast det onda kommer hålla mig kvar, så ska jag ändå försöka frida ut mina vingar och blicka framåt.

Min tatuering är en slags motivation, mot att alltid kämpa och fortsätt blicka framåt även fast det är svårt.

 

Placering: På min vänstra underarm? tror jag att det heter. 

 

Betyg på hur ont det gjorde: 8:a ( Jag har ju bara en annan att jämnföra med men denna får en 8:a nästan 9:a)

  

 

 

 

 

Farmor.

Min farmor är den bästa personen jag vet, hon är en utav de få milstålarna i mitt liv och hon har alltid, vad det än har varit frågan om så har hon funnits där. Hon är som min bästa vän, hon vet allt om mig och hon ger mig alltid den kärleken jag behöver.

Jag har gjort denna tatueringen för att hylla min farmor och för att jag vill att hon alltid ska finnas hos mig.

 

Placering: Den är precis under mitt vänstra bröst och precis vid hjärtat, där min lilla farmor hör hemma. 

 

Betyg på hur ont det gjorde: 1:a, det gjorde inte det minsta ont typ och vissa säger att på revbenen är det ondaste stället. 

 

   

 

Tips:

*Efter du har tatuerat dig, smörja dig väldigt NOGA och helst så ofta som möjligt. ( Det ska aldrig vara torrt)

 

* Om det flagnar lite färg gör det ingenting, så har de vart på båda mina och jag antar att det tillhör läkningsprocessen. ( Mina ser jätte fina ut)

 

* Tänkt i flera månader/år på hur den ska sitta/vart den ska sitta/hur den ska se ut och vad det ska vara för motiv, för du ska ju ha den hela ditt liv. ( Det gör ingenting om det tar lite tid, jag brukar kolla på min ide varje dag och hur jag föreställer mig vart den ska sitta och hur den ska se ut, om jag inte kan sluta tänka på det så tatuerar jag min tillslut.)

 

 

/Elin L.A

 


Presentation


20 y/o
Välkommen till min blogg.
Jag har en passion för att skriva och fotografera, så det kommer min blogg handla om mest men självklart hur min vardag ser ut och vad jag gör om dagarna, mina åsikte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards